Connect with us

Naujienos

Kaip palaikyti gerą psichologinę savijautą pandemijos metu

Avatar

Paskelbta

Kylant naujojo koronaviruso grėsmėms ir šalyje paskelbus karantiną, daugelis žmonių lieka namuose. Tai labai svarbu siekiant apsaugoti savo, artimųjų ir visuomenės sveikatą. Tačiau šiuo laikotarpiu ne mažiau svarbu ir vidinė žmonių būsena, nusiteikimas ir emocinis stabilumas. Psichologė, visuomenės sveikatos mokslų daktarė, profesorė Nida Žemaitienė ir Lietuvos psichologų sąjungos prezidentė Valija Šap pateikė rekomendacijas, kaip šiuo saviizoliacijos laikotarpiu palaikyti gerą psichologinę savijautą.
Jos teigimu, PSO ir kitos visuomenės sveikata besirūpinančios organizacijos pažymi, kad ekstremaliose situacijose būtinas visuomenės solidarumas, sutelktumas ir atsakomybė už save bei kitus visuomenės narius. Tai ypač svarbu siekiant sumažinti grėsmę ir užkirsti kelią COVID-19 viruso plitimui.
Ekstremalios situacijos neišvengiamai kelia stresą ir įtampą. Stresas neigiamai veikia mūsų imuninę sistemą ir atsparumą ligoms. Todėl kartu su fizinėmis savisaugos priemonėmis bei rekomendacijomis taip pat svarbu palaikyti gerą psichologinę savijautą ir sveikatą. Siūlome susipažinti, kaip saviizoliacijos laikotarpiu galime padėti sau, savo artimiesiems ir kitiems visuomenės nariams išsaugoti gerą savijautą ir psichikos sveikatą.
APIE PAGALBĄ SAU
•    Pasistenkite sulėtinti gyvenimo tempą ir laikytis įprasto kasdienio gyvenimo režimo (kelkitės ir eikite miegoti įprastu metu, sveikai maitinkitės, mankštinkitės, palaikykite švarą, vėdinkite patalpas, rūpinkitės buitimi).
•    Kasdien raskite laiko savo pomėgiams ir kitai maloniai veiklai. Jeigu patinka, klausykitės muzikos, skaitykite, rūpinkitės augalų priežiūra, medituokite, mokykitės ir naudokite atsipalaidavimo bei kvėpavimo pratimus, pieškite, kurkite. Saviizoliacijos laikas gali tapti galimybe išbandyti kažką naujo, įgyvendinti svajones, kurioms nerasdavote laiko.
•    Mažiau laiko leiskite naršydami internete. Informaciją apie COVID-19 tikrinkite ne daugiau kaip du kartus per dieną, skaitydami patikimus informacijos šaltinius (pvz., https://sam.lrv.lt/; https://www.who.int/).
•    Panaudokite saviizoliacijos laiką bendravimui su artimaisiais ir kitais jums svarbiais žmonėmis.
•    Stenkitės išsaugoti emocinę pusiausvyrą, pozityvų požiūrį ir ramybę. Kalbėkitės apie savo jausmus su kitais, nepasiduokite panikai. Jei užplūsta stiprus nerimas, įtampa ar stresas, išbandykite bent vieną iš žemiau rekomenduojamų pagalbos sau būdų:
o    Nuraminkite kvėpavimą. Patogiai atsisėskite arba atsigulkite. Vieną ranką padėkite sau ant krūtinės, kitą – ant pilvo. Užmerkite akis. Kvėpuokite tik per nosį. Lėtai, ramiai ir giliai įkvėpkite ir taip pat iškvėpkite. Pajuskite, kaip įkvepiant jūsų pilvas išsipučia, o iškvepiant subliūkšta. Panaudokite vaizduotę. Įsivaizduokite, kad įkvepiate šviesą ir ramybę, o iškvepiate nerimą ir stresą. Mėgaukitės ramiu kvėpavimu, stebėdami, kaip kūnas palaipsniui atsipalaiduoja ir rimsta. Pratimą tęskite 5–10 min.
o    Atpalaiduokite raumenis. Patogiai atsisėskite, ištieskite ir atremkite nugarą į kėdės atlošą, padėkite rankas ant kelių. Užsimerkite. Įkvėpdami stipriai stipriai suraukite ir įtempkite kaktą ir staigiai ją atleiskite. Tai pakartokite 3 kartus. Tada, palaipsniui įtempdami ir staigiai atpalaiduodami raumenis, keliaukite kūnu žemyn – stipriai įtempkite ir atpalaiduokite veidą, pečius, nugarą, krūtinę, rankas, pirštus, pilvą, sėdmenis, kojas, kojų pirštus. Pajuskite, kaip kūnas vis labiau atsipalaiduoja ir šyla. Derinkite kūno įtempimą ir atpalaidavimą su kvėpavimu. Kurį laiką pasilikite užmerktomis akimis ir vidiniu žvilgsniu „peržiūrėkite“ savo kūną. Jeigu kuri nors kūno dalis tebėra įsitempusi – 2–3 kartus pakartokite įtempimo ir atpalaidavimo pratimą toje vietoje.
  •  Perkelkite dėmesį nuo vidinių pojūčių į išorės objektus. Pasistenkite per minutę pamatyti ir įvardyti kuo daugiau spalvų savo aplinkoje; išgirskite aplinkoje 3 skirtingus garsus; pažiūrėkite pro langą – suraskite 3 pavasario ženklus; paplekšnokite savo kūną dainuodami mėgstamą dainelę. Išbandykite ir kurkite savas dėmesio perkėlimo užduotis. Domėkitės ir mokykitės naujų jums tinkančių atsipalaidavimo būdų. Naudokite juos.
•    Nepamirškite, jeigu su stipriu stresu ir nerimu nebepavyksta susitvarkyti patiems, visada galima susisiekti ir pasitarti su psichologu.
APIE BENDRAVIMĄ SU VAIKAIS
Kalbėkite su vaikais apie tai, kas vyksta, nepalikite jų nuošalyje.
•    Domėkitės vaikų poreikiais ir emocine savijauta. Padėkite jiems jaustis saugiai (skirkite laiko išklausymui, apkabinimui, paguodai ar kitokiai paramai). Bendraudami su vaikais stenkitės būti ramūs, nepamirškite, kad jūsų elgesys ir reakcijos daro jiems poveikį.
•    Pritaikykite pateikiamą informaciją prie vaiko supratimo lygio:
o    vaikui suprantama kalba paaiškinkite, kodėl jis neina į mokyklą ar darželį, ką saviizoliacijos laikotarpiu jis turėtų daryti ir ko vengti;
o    pasistenkite, kad jūsų paaiškinimai nebūtų gąsdinantys ar keliantys nerimą;
o    sudarykite vaikui galimybę klausti apie viską, kas jam rūpi ir nuoširdžiai atsakykite į visus klausimus. Prisiminkite, kad atsakymų vengimas gali padidinti jo nerimą.
•    Užtikrinkite stabilų vaikų dienos režimą. Pasirūpinkite, kad jie sistemingai tęstų mokymosi veiklą, padėtų namų ruošoje ir turėtų pakankamai laiko aktyviems žaidimams, mėgstamai veiklai, buvimui gryname ore bei miegui.
•    Jeigu vaiko emocinė savijauta jums kelia nerimą ar susiduriate su kitais jo priežiūros iššūkiais, pasitarkite su psichologu.
APIE PARAMĄ PAGYVENUSIEMS IR KITIEMS PAŽEIDŽIAMIEMS ŽMONĖMS
Prisiminkime, bet kokiose ekstremalioje situacijose pagyvenę ir ribotai galintys savimi pasirūpinti žmonės yra itin pažeidžiami. Tai, kaip gebama pasirūpinti pažeidžiamiausiais nariais, parodo visuomenės brandą. Saviizoliacijos laikotarpiu turime puikią galimybę prasmingai leisti laiką rūpindamiesi kitais.
•    Parodykite, kad jie yra svarbūs ir jums rūpi. Reguliariai pasidomėkite jų nuotaika, poreikiais, savijauta. Pasikalbėkite apie tai, kas jiems tuo metu svarbu. Bendravimas su kitais reikalingas visiems, tačiau jis ypač svarbus tiems, kurie yra vieniši.
•    Padėkite susiorientuoti sveikatos išsaugojimui svarbios informacijos sraute. Patarkite, kaip epidemijos laikotarpiu jie turėtų rūpintis savo higiena ir sveikata. Paaiškinkite, kaip reikėtų elgtis, jei pablogėtų sveikata.
•    Padėkite pasinaudoti technologijomis nuotoliniu būdu apmokant sąskaitas, užsisakant maistą, medikamentus ar kitas būtinas prekes.
Jei manote, kad ši informacija gali būti naudinga jūsų artimiesiems, draugams ar kitiems visuomenės nariams – pasidalinkite ja.
Sveikatos apsaugos ministerijos ir LSMU inf.

The post Kaip palaikyti gerą psichologinę savijautą pandemijos metu appeared first on Kaunieciams.lt.

Powered by WPeMatico

Skaityti toliau
Advertisement

Miestas

Vilnius ruošiasi lauko kavinių sezonui

Avatar

Paskelbta

 

Praėjusių metų pavasarį Vilnius tapo viena didžiule lauko kavine – vos miestui pakvietus, sulaukta net 425 restoranų, kavinių ir barų prašymų įsikurti po atviru dangumi, šiuo sėkmingu pavyzdžiu sekė ir populiarūs užsienio šalių miestai. Šiuo metu lauko kavinių sezonas dar neprasidėjęs ir kol kas negalimas, tačiau Vilniaus savivaldybė jau pasiruošė būsimam sezonui ir įvedė keletą naujovių – nebereiks rengti projektų lauko kavinės teritorijai, bus pasiūlytos 128 naujos erdvės, atnaujinti estetiniai reikalavimai.

Šiemet kavines, laikantis nustatytų estetinių reikalavimų, bus galima įkurti trijose zonose: istoriniame centre Senamiestyje (1 zona), Naujamiestyje, dalyje Šnipiškių ir Žirmūnų (2 zona), likusiame Vilniuje (3 zona). Būsimai lauko kavinei taikomus reikalavimus, mokestinę zoną, galimybę pasirinkti vietas viešosiose erdvės, pernykščių kavinių teritorijas galima rasti Lauko kavinių žemėlapyje.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Prašymus elektroniniu būdu pateikti paprasta ir patogu – https://paslaugos.vilnius.lt/service-list/Leidimo-prekiauti-(teikti-paslaugas)-lauko-kavineje-isdavimas

Kavinių, barų ar restoranų savininkai kviečiami nuotoliniu būdu kreiptis nuo  kovo 3 d 9.00 val. iki kovo 22 d. 9.00 val. dėl konkrečių savivaldybės nurodytų kavinių vietų. Savivaldybė primena – prašymus dėl lauko kavinių plotų prie jų patalpų verslininkai gali teikti nuolat.

Dar viena patogi šių metų naujovė – naujų lauko kavinių steigėjai gaus savivaldybės parengtą kavinės teritorijos schemą kartu su leidimu teikti paslaugas lauko kavinėje. Jei kavinių savininkai turėjo anksčiau parengtus ir dar tebegaliojančius lauko kavinių projektus, šiais metais jie galės kreiptis tik dėl leidimo išdavimo pagal galiojantį projektą.

Gavus kelis prašymus į tą pačią nustatytą vietą, savivaldybė atrinks laimėtoją, atsižvelgusi į konkurso kriterijus: atstumą nuo stacionarių maitinimų įstaigų (kuo arčiau, tuo daugiau balų), turimą laiko kavinės plotą prie stacionarių maitinimų patalpų ir (ar) kitoje vietoje (kuo mažiau ploto turi, tuo daugiau balų) bei stacionarių maitinimo patalpų plotą (kuo didesnis, tuo daugiau balų). Svarbu pabrėžti, kad lauko kavinių teritorijų dydį ir išdėstymą 1A, 1C ir 2A zonose (aikštėse, skveruose, parkuose ne prie stacionarių maitinimo patalpų, gatvėse, kuriose bus uždaromas automobilių eismas) pasiūlo savivaldybė, įvertinusi visų viešosios erdvės naudotojų poreikius. Atlikus paraiškų vertinimą, daugiausia balų surinkusiam pretendentui bus parengta lauko kavinės teritorijos schema ir suteiktas leidimas prekiauti lauko kavinėje.

Savivaldybė kviečia įsirengti patrauklias, stilingas ir šiuolaikiškas lauko kavines – įkvėpti gyvybės po karantino atsigaunančiam Vilniui. Šiuo metu išduodami leidimai teikti paslaugas lauko kavinėse galės pradėti veikti tik tuomet, kai tai leis sušvelninto karantino sąlygos.

Su detaliais reikalavimais galima susipažinti čia: Reikalavimai_lauko_kavinėms_Vilniuje

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

 

Skaityti toliau

Rajonas

Konkurs „Najpiękniejsza palma tradycyjna” w roku 2021

Avatar

Paskelbta

Muzeum Etnograficzne Wileńszczyzny zachęca dzieci i młodzież (w wieku od 9 do 19 lat) oraz dorosłych do udziału w konkursie na najpiękniejszą palmę Wileńszczyzny.
Głównym celem konkursu „Najpiękniejsza palma tradycyjna” jest nie tylko popularyzacja i ożywienie zanikającej tradycji wicia palm, ale także zainteresowanie społeczeństwa, zwłaszcza młodego pokolenia, oryginalnym i niepowtarzalnym rzemiosłem. To również możliwość wyłonienia utalentowanych adeptów sztuki ludowej.
Uczestnicy zostaną podzieleni na dwie grupy wiekowe: uczniowie i młodzież (I grupa) oraz dorośli (II grupa). Ich zadaniem będzie zaprezentowanie przynajmniej 3 palm (dorośli 3-5), powstałych nie później niż w ciągu dwóch lat, zachowanych w bardzo dobrym stanie. Palmy mogą mieć różne kształty i wymiary, powinny być uwite tradycyjną metodą (walcowe, płaskie, wieńcowe). W przypadku palm współczesnych należy uwzględnić podstawową formę, charakterystyczną dla Wileńszczyzny.
Konkurs organizowany jest przez Centrum Rzemiosła Tradycyjnego w Dworze Houwaltów (ul. Algirdo 4, Mejszagoła, rejon wileński). Odbywać się będzie w następujących etapach:
Rejestracja uczestników i dostarczenie palm – od 10 do 18 marca 2021 r.;
Otwarcie wystawy palm konkursowych – 26 marca br.;
Obrady komisji oceniającej – 14 kwietnia br.;
Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród zwycięzcom – 16 kwietnia br. o godz. 14;
Zamknięcie wystawy i odbiór prac – 23 kwietnia br.
Organizator wystawy: Muzeum Etnograficzne Wileńszczyzny.
Koordynatorzy: Wydział Kultury, Sportu i Turystyki Administracji Samorządu Rejonu Wileńskiego; Stowarzyszenie Artystów Ludowych Wileńszczyzny – Twórców Sztuki.
Szczegółowe informacje: Jolanta Łapińska, kierownik Centrum Rzemiosła Tradycyjnego w Dworze Houwaltów w Mejszagole, tel. 8 672 90225.

Regulamin konkursu „Najpiękniejsza palma tradycyjna” w 2021 r. dla dzieci, młodzieży i dorosłych z rejonu wileńskiego
Kwestionariusz uczestnika konkursu „Najpiękniejsza palma tradycyjna” w 2021 r. dla dzieci, młodzieży i dorosłych z rejonu wileńskiego 

Skaityti toliau

Rajonas

Nabrały rozpędu szczepienia seniorów. Zachęcamy osoby 65-letnie i starsze do aktywniejszej rejestracji na szczepienie przeciwko koronawirusowi

Avatar

Paskelbta

Szanowni mieszkańcy rejonu wileńskiego w wieku 65 lat i starsi, zapraszamy Państwa do aktywniejszej rejestracji na szczepienia przeciwko chorobie COVID-19 i tym samym zabezpieczania się przed zakażeniem koronawirusem i jego możliwymi powikłaniami. W zaistniałej sytuacji globalnej pandemii z powodu koronawirusa, szczepionki przeciwko COVID-19 nie tylko ochronią Państwa zdrowie i zdrowie Państwa bliskich, ale także stworzą bezpieczne środowisko dla całego społeczeństwa. Osoby starsze, które chcą się zaszczepić od COVID-19, są proszone o skontaktowanie się z lekarzem rodzinnym w swojej przychodni medycznej.
Już nabrały rozpędu szczepienia wg priorytetowych grup mieszkańców. Zaszczepiono 80-letnich i starszych oraz pacjentów w wieku 75-79 lat. Dalej są szczepione osoby w wieku 70-74 lat i 65-69 – latkowie. Jednak medycy zauważają, że tylko około jedna trzecia osób starszych zgadza się na szczepienie. Lekarze przypominają, że szczepionka jest najbardziej potrzebna osobom starszym, ponieważ może uchronić przed ciężkimi postaciami choroby, powikłaniami lub śmiercią.
Osoby w wieku ponad 65 lat, do których dotychczas nie zadzwonił lekarz rodzinny lub pielęgniarka, są proszone o kontakt telefoniczny z przychodnią, by się zarejestrować na szczepienie przeciwko Covid-19. Członkowie rodziny i bliscy są proszeni o pomoc w zarejestrowaniu rodzicom i dziadkom w honorowym wieku.
Seniorzy wymagający stałej opieki lub stałego doglądu mogą zostać zaszczepieni w domu po przybyciu pracownika służby zdrowia. Swoją sytuację z wyprzedzeniem należy zgłosić lekarzowi rodzinnemu.
Szczepienia odbywają się według rozporządzenia Ministra Zdrowia dotyczącego kolejności szczepień przeciwko Covid-19 (Rozporządzenie Ministra Zdrowia Republiki Litewskiej nr V-3006 z dnia 23 grudnia 2020 r. „O szczepieniu przeciwko COVID-19 (infekcji koronawirusowej) ze środków budżetu państwa” (nowelizacja rozporządzenia z dnia 28 stycznia 2021 r.).
Należy pamiętać, że nie zaleca się szczepienia osób, którym od zdiagnozowania Covid-19 minęło mniej niż trzy miesiące lub tych, którym badania serologiczne wykonywane przed szczepieniem wykazały obecność przeciwciał koronawirusa.
Szczepienie jest dobrowolne, a zarówno szczepionka, jak i usługa szczepienia są bezpłatne.

Przydatne kontakty:
PP Centralna Przychodnia Rejonu Wileńskiego: tel. (8 5) 247 0027
PP Poliklinika w Niemenczynie: tel. +370 600 38 885

Skaityti toliau

Skaitomiausi

Copyright © 2020 vilnieciams.lt