Connect with us

Naujienos

Skelbiama kandidato į Europos Sąjungos Bendrojo Teismo teisėjus atranka

Avatar

Paskelbta

Ankstesnis Lietuvos rekordas buvo užfiksuotas 2019 metais – tuomet automobilis be variklio alyvos per 2 val. 30 min. nuvažiavo 83 kilometrus. V. Milius su A. Pociumi pagerino iškart abu rodiklius – ir laiko, ir nuvažiuotų kilometrų.

Be alyvos, bet su specialiu priedu

Rekordui naudotas visiškai standartinis „Volkswagen Touran“ su 1.9 TDI varikliu, į kurio tepimo sistemą buvo supiltas specialus nanotechnologijomis grįstas priedas „RVS Master“. Nuo tradicinių „daktarais“ vadinamų variklinės alyvos priedų jis skiriasi savo veikimo būdu – priešingai nuo daugelio kitų, Suomijoje sukurtas RVS veikia metalines variklio dalis ir išlaiko savo efektyvumą net pakeitus alyvą.

„Aš pats esu inžinierius, studijavau variklių teoriją ir man niekaip neišeina suprasti, kaip variklis gali dirbti be alyvos. Tai yra geras šio priedo naudos įrodymas – jeigu jis gali tokį stebuklą padaryti, tai naudojant įprastu būdu su alyva, jis naudotą automobilį išties gali prikelti“, – pasiekęs rekordą, kalbėjo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V. Milius.

Rekordą jis kartu su A. Pociumi pasiekė važiuodami iš Vilniaus į Klaipėdą. Pilkas „Volkswagen Touran“ sustojo nuvažiavęs 307 km ne todėl, kad variklis „užkalė“ – priešingai, jis neskleidė jokių pašalinių garsų. Supratę, jog rekordą jau pasiekė, ekipažo nariai nusprendė, kad tokio pasiekimo užteks ir nesiekė nuvažiuoti dar toliau. Tada supylė prieš tai išleistą alyvą ir parvažiavo atgal į Vilnių tuo pačiu automobiliu.

„Palikom galimybę tą rekordą dar pagerinti – gal tą padarys kažkas kitas, o gal ir mes patys dar kartą to imsimės. Galėjom važiuoti toliau ir nežinau, kur būtume sustoję – gal už kilometro, o gal dar tūkstantį pravažiavę“, – kalbėjo V. Milius.

Važiavo ekonomiškai

Beveik pusę milijono kilometrų įveikęs „Volkswagen Touran“ automagistralėje nevažiavo didžiausiu leistinu greičiu. Prie vairo sėdėjęs V. Milius pasakojo, jog visą laiką stengėsi palaikyti apie 90 km/val. ir išnaudoti automobilio inerciją, be reikalo neįsibėgėti ir išlaikyti tolygią apkrovą tiek nuokalnėse, tiek įkalnėse. Kelionės metu jie vieną kartą buvo sustoję, tačiau variklis visuomet dirbo.

„Pats važiavimas priminė dalyvavimą ekonominio vairavimo varžybose, tik prietaisų skydelyje nuolat dvi lemputės švietė – įspėjimai apie alyvos trūkumą ir mažą slėgį tepimo sistemoje“, – pasakojo V. Milius, pridurdamas, jog nei papildomų vibracijų, nei garso ar kitų požymių apie variklio būseną nebuvo.

Finišavę ir pasiekę rekordą, ekipažo nariai dar išmatavo variklio garsą decibelų matuokliu, o vėliau, į variklį pripylus alyvos, tą padarė dar kartą – skirtumo nebuvo.

Naudinga naudotiems ir naujiems

Kaip teigia „RVS Master“ atstovybės Lietuvoje vadovas A. Pocius, tokiu bandymu jis siekia parodyti šios nanotechnologijomis grįstos medžiagos naudą varikliui. Paprastas vidaus degimo variklis, išleidus iš jo alyvą, dirbtų vos kelias minutes ir „užkaltų“. Tačiau panaudojus „RVS Master“, jis dirba toliau ne vieną šimtą kilometrų.

Ši medžiaga naudinga naudotą transporto priemonę įsigijusiems žmonėms – pasak A. Pociaus, net ir 300 tūkst. km pravažiavusio automobilio variklis po šios nanotechnologijų medžiagos panaudojimo gerokai atsinaujina. Jo ekonomiškumo, ekologijos ir galios parametrai prilygsta naujam.

Šis įvairių daugiakomponenčių sintetinių mineralų ir kitų priedų mišinys kartais naudojamas ir naujuose automobiliuose – jis sustabdo variklio dėvėjimąsi.

Paruoštas mišinys yra supilamas į variklį ir patenka ant trinties veikiamų paviršių – stūmoklių, cilindrų, alkūninio veleno ir kitų. Varikliui veikiant, dėl metalų trinties susidėvėję paviršiai pasidengia metalo keramikos sluoksniu, kuris nesusidėvi iki 150 tūkst. km.

http://www.technologijos.lt/n/technologijos/automobiliai_ir_motociklai/S-85113/straipsnis/Pasieke-nauja-rekorda-automobiliu-be-alyvos-nuvaziavo-307-kilometrus?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+technologijos-visos-publikacijos+%28Technologijos.lt+%C2%BB+Mokslo%2C+technologij%C5%B3+ir+%C4%AFmoni%C5%B3+naujienos%29

Skaityti toliau
Advertisement

Miestas

„Kalba Vilnius“ tinklalaidė: kova su COVID-19 Vilniuje

Avatar

Paskelbta

Kaip jaučiasi gydytojai per pandemiją? Kiek žmonių dirba su COVID testavimu Vilniuje? Kiek laisvų lovų, skirtų COVID ligoniams, šiuo metu yra sostinėje? Kada pasveiks Vilnius?

Visos šios temos ir dar daugiau – tiesiai iš keturių pašnekovų lūpų, kurie dabar savo visą darbinį laiką skiria kovai su COVID Vilniuje. Paklausykite naujo tinklalaidės „Kalba Vilnius“ epizodo:
Youtube:

Spotify: https://spoti.fi/3nQTScq.

Skaityti toliau

Miestas

Kalio jodido tablečių dalijimas vilniečiams pratęstas iki sausio 31 d.

Avatar

Paskelbta

Kalio jodido tablečių dalijimas vilniečiams pratęstas iki sausio 31 d.

Apie 62 proc. vilniečių jau atsėmė nemokamai vaistinėse dalijamas kalio jodido tabletes. Vilniaus savivaldybė jų dalijimą pratęs dar iki sausio 31 dienos. Jodo tabletės skirtos apsaugoti skydliaukę nuo galimo žalingo radioaktyviojo jodo poveikio, tad jų nereiktų vartoti be reikalo, svarbu vadovautis kartu išduodamomis instrukcijomis.

Iki šiol tablečių neatsiėmę vilniečiai, arba iki 2021 m. naujai deklaravę savo gyvenamąją vietą sostinėje, kviečiami suskubti ir atsiimti prevenciškai dalijamus preparatus per sausį. Elektroniniai receptai išrašyti automatiškai, todėl į gydymo įstaigas eiti nereikia. Ir gruodžio mėnesį savo gyvenamąją vietą Vilniuje deklaravę gyventojai jau gali atsiimti jodo tabletes vaistinėse.

Primename, kad tabletės dalijamos visiems Vilniaus mieste gyvenamąją vietą deklaravusiems gyventojams, pateikusiems asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kartu su kalio jodido tabletėmis gyventojai gauna vartojimo instrukciją lietuvių, rusų, lenkų ir anglų kalbomis.

Esant karantinui, kurio taisyklių reikia laikytis, Vilniaus miesto savivaldybė siūlo kalio jodidą atsiimti vykstant į vaistinę kitų būtinųjų dalykų, planuojant apsilankymą, kad būtų išlaikyti saugumo reikalavimai.

Daugiau informacijos jodas.vilnius.lt

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Skaityti toliau

Miestas

Vilniaus parkų takai žiemą prižiūrimi kitaip nei miesto šaligatviai

Avatar

Paskelbta

Gražiausių miesto parkų – Vingio, Bernardinų sodo, Lukiškių ir Sapiegų – lankytojai turbūt jau atkreipė dėmesį, kad takai juose žiemos laikotarpiu prižiūrimi kitokia tvarka nei miesto šaligatviai.

Įprastai, esant nedideliam snygiui ir minusinei temperatūrai, leidžiama ant takų iškritusį sniegą sutrypti. Susiformuoja kietas sniego dangos paviršius, kuriuo saugu vaikščioti taip kaip ir asfaltuota ar grunto danga. Sningant smarkiau takai valomi, bet nebarstomi, jeigu yra minusinė temperatūra. Tokiais takais patogu ne tik vaikščioti, bet ir šliuožti slidėmis ar tempti rogutes.

Nuotr. Sauliaus Žiūros

Kai temperatūra tampa pliusinė, sniegas tirpsta, tokie takai darosi slidūs, tad jie pabarstomi smėliu ar smėlio ir druskos mišiniu tose vietose, kur arti nėra augmenijos. Pirmiausiai barstomos slidžios įkalnės, o kur būtina, ir lygūs takai.

Vingio parke vienas 1,5 km takas skirtas tik slidininkams, kuris nevalomas, nebarstomas, o smarkiau sningant tik paspaudžiamas specialia technika, kad slidininkams būtų patogu čiuožti „eglute“.

Klasikinio čiuožimo slidžių trasos Vingio parke yra padarytos šalia takų ir miško teritorijoje. Tie, kurie nori bėgioti ar vaikščioti stabiliau, nuo Geležinio Vilko gatvės iki Žvėryno pėsčiųjų tilto gali naudotis neužšąlančiu asfalto keliu ir taku.

Panašus takų priežiūros principas taikomas ir kituose miesto parkuose – Bernardinų, Lukiškių, Sapiegų. Takai šiuose parkuose nebarstomi druskos ar smėlio ir druskos mišiniu, kad nebūtų pakenkta parko medžiams ir kitiems augalams. Priklausomai nuo sniego intensyvumo takai valomi, slidžios vietos gali būti pabarstomos smėliu ar specialia smulkia skalda.

Skaityti toliau

Skaitomiausi

Copyright © 2020 vilnieciams.lt