Greitos naujienos

Aplinkos ministras: jeigu krovos įmonės nesumažins dulkėtumo, gresia sankcijos

0

2021 05 28

Kaip vykdomas nuo gegužės 1-osios aplinkos ministro įsakymu sugriežtintas birių krovinių reglamentas, ministras Simonas Gentvilas penktadienį pats stebėjo apsilankęs Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste veikiančiose įmonėse.

Stebėdami, ar dulkės iš krovinių nepatenka už teritorijos, kurioje subjektai vykdo ūkinę veiklą, tyrėjai iškabino po 8 taršos matavimo stoteles aplink tris uosto įmones ir dar po vieną įrenginį pačių įmonių teritorijose. Jeigu šie kaupikliai sugaus iš krovos pasklidusių medžiagų, bendrovėms gresia sankcijos.

„Jeigu „Klasco“ pati nesusipras, kad turi susitvarkyti, ją uždarysime – tam turime visas priemones“, – sakė su pareigūnais jūrų uoste apsilankęs Simonas Gentvilas. Pagal dabartinį reguliavimą, jeigu įmonės per 12 mėnesių tris kartus pažeidžia reikalavimus, netenka leidimo vykdyti veiklą.

Birių medžiagų tvarkymo reikalavimų ir dulkėtumo prevenciją ministras stebėjo kartu su Aplinkos apsaugos departamento, Aplinkos apsaugos agentūros, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro, Klaipėdos universiteto specialistais.

Aplinkos apsaugos departamentas šiemet jau atliko neplaninį Klaipėdos jūrų krovos kompanijos „Bega“ patikrinimą dėl galimai pažeidžiamų aplinkosaugos reikalavimų atliekant krovos darbus ir balandžio 30 d. surašė patikrinimo aktą, o gegužės 12 d. pradėjo planinį patikrinimą kompanijos „Klasco“ sausakrūvio uosto veiklos teritorijoje. Vasarą inspektoriai dar tikrins įmones „Bega“, „Birių krovinių terminalas“ , „Kamineros krovinių terminalas“.

Aplinkos apsaugos agentūra, siekdama įvertinti, ar Klaipėdos jūrų uosto įmonės laikosi aplinkos ministro patvirtintų minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas, pradėjo tirti ant paviršių nusėdančių suspenduotų kietųjų dalelių kiekį, sudėtį ir šaltinius „Klasco“, „Bega“, „Birių krovinių terminalo“ teritorijose ir už jų veiklavietės ribų.

Kaupikliai ėminius rinks du mėnesius. Duomenys apie šiuos ėminius ir Klaipėdos universiteto tyrėjų jau surinktus krovinių ir įmonių teritorijose ant paviršiaus nusėdusių dalelių ėminius bus analizuojami, o gauti rezultatai pateikti tyrimų ataskaitoje.

 

Žaliesiems pirkimams vykdyti – dar daugiau galimybių

Previous article

NMA informuoja apie dažniausiai nustatomus pažeidimus, dėl kurių ūkininkams gali būti mažinamos išmokos ir susidaryti skolos

Next article

You may also like