Greitos naujienos

Tobulinama GPAIS sistema sumažins biurokratinę naštą

0

2021 06 07

Aplinkos ministerija paskelbė Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) palaikymo ir vystymo paslaugų viešąjį pirkimą. Siekiama, kad sistema būtų ne tokia sudėtinga, nestrigtų, o įmonėms – atliekų darytojams, tvarkytojams, gamintojams ir importuotojams ja naudotis būtų greičiau ir patogiau. Tam numatoma atsisakyti perteklinių funkcijų, automatizuoti duomenų teikimą, sujungti GPAIS su kitomis valstybės informacinėmis sistemomis.

„Po trejų metų nuo GPAIS veiklos pradžios ši atliekų sekimo sistema tapo biurokratijos sinonimu, nes vis dar nerodo realybės kontroliuojančioms institucijoms, o ja privalo naudotis dešimtys tūkstančių Lietuvos įmonių. Skubiai tobuliname sistemą, kad ji taptų legalaus verslo ir kontroliuojančių institucijų sąjungininku kovoje prieš šešėlį, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Pasak aplinkos ministro patarėjo IT klausimais Eimanto Norkūno, ši verslui tokia svarbi informacinė sistema neapdoroja sukauptų duomenų kiekio, todėl dažnai lūžta ir neveikia, kaip neturėtų pažangioje valstybėje. Vartotojams tenka nuolat suvedinėti informaciją, kuri jau patalpinta kitose informacinėse sistemose – tai tiesiog nepagarba jų laikui. Mes pakuočių apskaitą padarysime paprastesnę ir taip sumažinsime naštą įmonių buhalteriams“, –  aiškina Eimantas Norkūnas.

GPAIS bus tobulinama atsižvelgus į ją naudojančių įmonių ir organizacijų pateiktas pastabas, svarbiausius poreikius. Bus plėtojami atliekų susidarymo, tvarkymo, gaminių ir pakuočių apskaitos, tarpvalstybinių atliekų vežimų ir kiti funkciniai moduliai, peržiūrimos ir tobulinamos atliekų vežimo lydraščių, įrodančių dokumentų išrašymo funkcijos.

Numatoma mažinti duomenų suvedimo žingsnių skaičių, sudaryti daugiau galimybių juos filtruoti, rūšiuoti ir analizuoti, taisyti. Sistema bus pritaikyta automatiškai perduoti duomenis į Valstybinės mokesčių inspekcijos važtaraščių registravimo posistemę i.VAZ., duomenų mainams su įmonės „Regitra“ centralizuota transporto priemonių savininkų apskaitos informacine sistema (TPSAIS) ir kt.

Planuojama įsigyti papildomas pagal valandinį įkainį užsakomas paslaugas poreikiams, kurie pirkimo skelbimo dieną nėra iki galo apibrėžti ar kils įgyvendinant ES žiedinės ekonomikos paketą, tai leis lanksčiau į juos reaguoti.

Problemines vietas matome ir ieškosime kokybiškų sprendimų. Gera sistema yra tokia, apie kurios veikimą niekas nežino, tačiau savo darbą ji atlieka gerai. Tokios vizijos ir laikysimės“, – pažymi  Eimantas Norkūnas. Be to, bus ieškoma IT projektų vadovo, kuris dirbtų tik su GPAIS, tokio dydžio ir svarbos sistemai būtinas už ją atsakingas asmuo. Bus stiprinamas klientų aptarnavimas ir gerinama jo kokybė, kad vartotojai kilus problemų nesijaustų palikti vieni.

Atsirinkus GPAIS palaikymo ir vystymo paslaugų teikėją, iki šių metų pabaigos planuojama atlikti darbus, būtinus įdiegti svarbiausiems patobulinimams. Perkamos 36 mėn. sistemos palaikymo, plėtros ir tobulinimo pagal GPAIS tobulinimo darbo grupėje sutartus poreikius bei prireikus užsakomos pagal pirkimo sutartyje nurodytą valandinį įkainį paslaugos.

Duomenis  GPAIS teikia gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitoje dalyvaujantys fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie  teisės aktų yra įpareigoti ją vykdyti ir teikti ataskaitas, savivaldybės bei regionų plėtros tarybos. Jų yra 30 561. Sistema veikia nuo 2018 m.

Skelbiamas vaikų stovyklų finansavimo konkursas

Previous article

Gavus teigiamą greitojo antigeno testo rezultatą – jį patvirtinti reikės PGR tyrimu

Next article

You may also like